Pravidla RPG

Předtím, než začnete hrát, seznamte se s pravidly RPG a hráčským desaterem.

Pochopit princip hraní rpg není vůbec nic těžkého. RPG je zkratka z anglického značení ‘role-playing game’. Spočívá v tom, že si vytvoříte vlastní virtuální postavu a vdechnete jí život. Je to, jako když si malé děti hrají s panenkami a vojáčky. Vytvoříte si postavu podle svého gusta a za tu pak hrajete, tvoříte její osud. To, co vaše postava říká, píšete mimo hvězdičky, to co dělá, mezi ně.

*vstoupí do zasedacího sálu, rozhlédne se, usadí se na židli a tiše povzdechne* To je zase den.

I v rpg se však mohou vyskytnout hráčské chyby. Některé vám přiblížím:

Příchod, odchod:Častá chyba. Kdykoliv někam vejdete, musíte zase odejít, než začnete hrát na jiném místě. Umíte se snad rozdvojovat? Ne. Vaše postava to taky neumí.

Ovlivňování cizí postavy: Ne. Nic takového se nesmí stát. Musíte hrát pouze za sebe a neovlivňovat ostatní. To, že někomu nastavíte nohu, aby zakopl, ještě neznamená, že upadne. To, že na něj jakékoliv kouzlo, ještě neznamená, že jej zasáhne. Musíte dát spoluhráčům šanci zareagovat a vypořádat se s podněty, které jste jim svým příspěvkem připravili.

Metagaming: Zákeřná věc. Je důležité si uvědomit, že vy nejste vaše postava a vaše postava nejste vy. Je tudíž důležité naučit se oddělit realitu od hry. Vy si můžete přečíst profily hráčů, jiné hry a dozvědět se tak spoustu informací, ale vaše postava ne. Co nezažije ve hře na vlastní kůži, to neví. (Takže i když znáte všechna kouzla z knih o Harrym Potterovi, vaše postava je nezná. Zná jen ta, co se naučila během vyučování. – platí hlavně pro studenty). A i když si můžete přečíst z profilu, jak se postava jmenuje, dokud se vám nepředstaví, vaše postava by o tom neměla vědět, nejedná-li se ovšem o všem známého kouzelníka.(Např. ministr/yně kouzel)

Mary Sue/Gary Stu: Neboli dokonalá postava. Všechno zná, umí, je nejlepší, je nejkrásnější a nikdo ji nikdy neporazí. Hráč tohoto druhu postav si zřejmě myslí, že je středem vesmíru. Ne! Je mnohem zajímavější a zábavnější hrát za postavu, která má nějaké nedostatky a slabosti, než za téměř nelidskou bytost. Mary Sue a Gary Stu se stávají často neoblíbenými mezi normálními kouzelníky.

Historie postavy, vzhled a vlastnosti: Každá postava má tak jako i reálná osoba svoje typické charakterové vlastnosti a schopnosti. Vlastnosti vyjadřují hlavně povahu a charakter osoby.

To by bylo k základním pravidlům RPG, stručně a jasně…

Viteály, předměty černé magie, které se vytvářejí černokněžníky perfektně ovládajícími černou magii. Čili viteály si nesmí vytvořit kdekdo. Viteál je předmět, v kterém kouzelník uchová část své duše a dokud zůstane viteál nezničen, stává se nesmrtelným. Pokud si budete chtít vytvořit viteál, musíte zabít kouzelníka. A vytvořený viteál uložit na bezpečné místo. Poté funkcí „Printscreen” vyfotíte důkaz o existenci vašeho viteálu a obrázek si uložíte na později, abyste mohli prokázat své případné zmrtvých vstání.Viteál musí být vytvořen ještě před úmrtím postavy.

Zaměstnání: Každý kouzelník potřebuje nějaké zaměstnání ke své obživě. Bez zaměstnání nemá peníze, a tedy si nemůže nic dovolit. Místo toho je z něj žebrák na ulici, který nic nemá. Každý hrát napíše alespoň dva příspěvky týdně do svého zaměstnání, tedy nějaké kanceláře nebo pracovny, aby bylo vidět, že hráč je aktivní se svojí postavou, a svou práci vykonává.

Souboje: Základním pravidlem v RPG-souboji tedy je, nepřehánět. Nikdo z Vás není bůh, takže musí dbát svých schopností a používat jen kouzla a techniky, které skutečně umí a výbavu, kterou skutečně má.

Souboje probíhají na tahy, kdy hráči na začátku souboje určí pořadí a toho se pak po zbytek souboje drží. Hráč nesmí psát výsledky kouzel, které by ještě soupeř mohl včas ovlivnit (odzbrojení- Expeliarmus, vykrytí kletby-Protego, atd..) a naopak musí dle svých vlastností objektivně zhodnotit, zda dokáže uhnout nebo ho kouzlo zasáhne. V případě hrubého porušení pravidel RPG se trestá na místě a to sic vyhoštěním postavy ze souboje po dobu minuty, za udání pádného důvodu a vysvětlení. Poté se smí vrátit a pokračovat ve hře.

Hráč nesmí používat informace, které zjistil mimo hru a jeho postava k nim nemá přístup(na chatboxu, pročítáním fóra nebo profilu soupeře)

Každý z dvojice soupeřů má dvě akce. Obranu a útok. Bojuje se tak, že po prvním útoku se do jedné zprávy píše obrana na soupeřův útok a následná reakce. (útok, úprk, atd.)

Jestliže hráči bojují, střídají se a nechávají protivníkovi možnost reagovat.

Tato pravidla mají zabránit tomu, aby vznikala další nedorozumění a dohady. Týkají se všech hráčů RPG – HP, kteří se kdy dostanou do potyčky mezi kouzelníky.

 

Tedy jak vidíte, základní pravidla RPG se pohybují ve všech sférách hry…

 

Těhotenství: Jak jistě většina z nás již ví. Děti nenosí čáp, ani vrána. Dokonce ani ta kouzelnická miminka nepřinese opeřenec v uzlíčku. Těhotenství se týká dvou postav, které jsou ke vzniku nového života zapotřebí. Důležitá je dohoda, mezi hráči, pakliže se ještě necítí dostatečně zralí na to, aby vypisovali samotný akt lásky a přesto by chtěli postavám pořídit miminko. Mějte však na paměti, že když se nedohodnete, mezi postavami nedojde více než k polibku a najednou příjdete s pohádkou o těhotenství. Je to automaticky považováno za porušení RPG pravidel.

Přestože těhotenství v reálném světě trvá spíše těch 9 měsíců. Některé kouzelnice si jej zkrátí i během týdne a rodí tak dětí jako smetí. Ne. Tato doba se zkrátí na minimálních 4-5 reálných měsíců, pro ty, které se nemohou dočkat a chtějí průběh věcí uspěchat. Pro ty, které nikam nespěchají samozřejmě doba 9 měsíců zůstává jako možnost výběru.

U vlkodlaků se termín příchodu nového člena smečky čítá na 6 měsíc těhotenství (kvůli rychlému vývoji dítěte). Volba pro ty, které chtějí svou hru uspěchat je minimální 3 měsíce.

Upíři, jako zástupci nemrtvých nemohou mít děti, resp. u žen je nemožné otěhotnět.

Magické předměty ve hře: Relikvie smrti (bezová hůlka, neviditelný plášť a kámen mudrců) – ve hře existují avšak jsou ztraceny. NIKDO z vás nemá obraceč času, NIKDO z vás nevlastní zatmívač Albuse Brumbála.

Smrt ve hře:Je to prosté. Zemře-li vaše postava, je mrtvá. (po zasažení kletbou Avada Kedavra, sebevražda – ano i takové jsou případy…) Neexistuje, aby se objevil někdo mrtvý, jako živý a zdravý kouzelník bez újmy. NIKDO vás nemůže oživit obracečem času. Zda si svou smrt vyloženě nepřejete, může vás od toho zachránit pouze viteál, který musí být z pochopitelných důvodů vytvořen před úmrtím vaší postavy.

Vlkodlak a upír: Vlkodlak (ze slovanských slov vlk a dlaka – kůže se srstí) je bájná bytost; člověk s možností proměnit se ve vlka či jiného antropomorfního tvora, který je vlku podoben.

V knihách Harryho Pottera byl Remus Lupin a Fenrir Greyback. Není důvod vlkodlaky ve hře zakazovat.

Proměna probíhá VŽDY za úplňku. Za úplňku se změní ať chtějí, či ne v krvelačné bestie hladovějící po čerstvém mase. Ublíží i nejlepšímu příteli. Nakazit se mohou pokousáním jiným vlkodlakem, poraněním vlkodlačími drápy, či se mohou takto narodit (rodičům vlkodlakům) I v lidské podobě disponují citlivým sluchem a čichem. Mají větší sílu než běžný kouzelník. Jejich rány se hojí rychleji.

 

Je na čase přejí k podrobnějším pravidlům RPG…

 

1) RPG školka je POVINNÁ pro všechny, kteří nemají herní zkušenosti nebo pokud jim byla účast v RPG školce doporučena při registracích – admini ví, proč to říkají.

2) Ve světě kouzelníků existují vlkodlaci i zvěromágové a stejně tak metamorfágové – ale toto prokletí či schopnost NEMAJÍ všichni! Metamorfomágové a  zvěromágové musí projít schválením vedení hry a pokud vaši žádost zamítne, nejste jím. Admini nejsou povinni schválit každou žádost o to být zvěromágem a pokud takovou žádost zamítnou, nejsou povinni udávat důvod. Slovo admina je zákon a se zákonem se nepolemizuje. Ohledně vlkodlaků platí totéž, co ohledně zvěromágů.

3) Právo hrát za výše uvedené, tedy zvěromágy a vlkodlaky, se umožňuje pouze aktivním hráčům, schopným dodržet to, co k dané postavě patří (například úplňky v případě vlkodlaků) a také hráčům, kteří již mají herní zkušenosti. Nováček, který je součástí hráčské komunity textového RPG poprvé v životě, obdrží výjimku pouze v případě, že je mimořádně kvalitním hráčem, schopným a AKTIVNÍM.

4) Admini mají právo kohokoli vyloučit ze hry pro neaktivitu. Je třeba si uvědomit, že hra stojí, pokud je při konverzaci jeden z konverzujících nepřítomen, pokud se bojuje, útočník čeká na reakci toho, proti komu kouzlí – jelikož neexistuje být na dvou místech najednou, je potřeba čekat na reakci protihráče. Na tuto reakci se ovšem nebude čekat týden (pokud neexistuje objektivní důvod, například hospitalizace v nemocnici) a měsíc už vůbec ne. Po neaktivitě převyšující tři týdny má vedení hry právo hráči zamítnout přístup do hry a jeho postavu smazat. Pokud je neaktivita hráče opakovaná, nebude do hry vpuštěn už nikdy, protože dostane BAN.

5) Kouzelnický svět je hra a hra slouží k rozptýlení a pobavení, postavy ovšem nejsou ploché a je třeba s nimi pracovat, budovat jejich životy a vztahy a taky osobnost. Osobnost každého kouzelníka je unikátní a je absolutně nesmyslné její povahu měnit z hodiny na hodinu, ze dne na den. Neexistuje se ráno probudit jako rozumný znalec svého oboru a večer usínat jako šílenec vykřikující jméno pána zla. Pokud vás nezasáhlo nějaké kouzlo, je to nesmysl. Hráč by měl dát své postavě trochu reálný vzhled i vystupování a hrát za ni tak, aby tím nekazil hru ostatním, je jeho POVINNOST.

6) Jen jeden člověk z milionu má to štěstí, že přijde na svět jako potomek bohatého rodu a nemusí do konce života sáhnout na práci, všichni ostatní musí celý život pracovat – to se týká i postav ve hře. Každá postava je POVINNA zastávat nějakou práci, výjimku samozřejmě mají studenti Bradavic. Jediná přípustná možnost, kdy je vaše postava dědicem bohatého rodu, je, když vám to dá na vědomí některý z adminů, jinak NE.

7) Věk hráčů není nijak omezen, jejich vyjadřovací (ne)schopnost ovšem ano. NENÍ povinností adminů donekonečna odpovídat na jeden a tentýž dotaz, pokud konverzaci ukončí, je tímto ukončena definitivně.

8) Pokud je hráči odmítnut přístup do hry (agresivní či vulgární jednání, porušování pravidel Kouzelnického světa, urážení či napadání jiných hráčů), o tomto rozhodnutí se NESMLOUVÁ. Admin tak rozhodl a slovo admina je zákon.

9) Vlkodlaci, metamorfomágové, i zvěromágové podléhají registraci a hráč, kterému je umožněno za takovou postavu hrát, je povinen v rámci hry tuto schopnost zaregistrovat na příslušném odboru (Odbor pro dohled nad kouzelnými tvory). Pokud to neučiní, musí hráč počítat, že z toho pro jeho postavu herně vyplynou následky, pokud se jejich schopnost v rámci hry prozradí a ukáže se, že jsou neregistrovaným zvěromágem či neevidovaným vlkodlakem.

10) Hráč smí hrát současně maximálně za 2 postavy, pokud se ukáže, že má postav víc a nebylo mu to výslovně povoleno adminem, dostává automaticky BAN.

11) Duplicitní účty jsou nepřípustné a snaha tímto způsobem obejít pravidlo dvou postav znamená permanentní BAN.

12) U každé volné pracovní pozice jsou jasně uvedeny podmínky, které je třeba splnit, pokud se postava chce ucházet o konkrétní pracovní pozici. Pokud tyto podmínky nesplní, nemůže očekávat přijetí na danou pozici. Toto jsou hráči POVINNI brát plně na vědomí a podle toho směrovat chování své postavy.

13) Veškeré organizační věci se řeší postupně a urgováním hráči nedocílí ničeho jiného, než toho, že budou ze svého místa ve „frontě“ přesunuti zase na její konec. Vyřízení svého dotazu či žádosti tím tedy naopak výrazně zpomalí.

14) Je ABSOLUTNĚ NEPŘÍPUSTNÉ nutit jiného hráče do hry, kterou on hrát nechce, znásilňování postav je ZAKÁZÁNO. Výjimku nemají ani Smrtijedi a to z důvodu toho, že řada hráčů nemá zkušenosti ani se „správným a řádným chodem sexuality“, natož s násilným, a takové chování je jednak morálně odporné a jeho špatný vliv na mysl nezletilého hráče jistě netřeba rozepisovat a jednak nemá v RPG zaměřeném na svět kouzel a magie co dělat. Kouzelnický svět je hra, ne soubor pornografických textů ani ničí ventil pro ukojení skrytých tužeb! Vztah dvou postav považovaný většinovou společností za normální je samozřejmě přípustný, zmíněný druh násilného projevu NE.

15) NELZE BÝT NA DVOU MÍSTECH NAJEDNOU. Pokud hrajete například v ulicích v Prasinkách, dokud hru nedokončíte, nemůžete přejít jinam. Porušení tohoto pravidla znamená neuznání vaší hry bez ohledu na to, čeho jste v ní docílili. Pokud během porušení pravidla došlo k usmrcení postavy, bude navrácena do života, získané předměty odebrány.

16) Do Bradavic a na Ministerstvo se mohou přemisťovat jen ti, kteří zastávají tamní vedoucí pozice. NIKDO JINÝ!

17) Azkaban je opatřen stejným kouzlem jako trezory v Gringottovic bance, pokud vstoupíte v přestrojení nebo po použití mnoholičného lektvaru, vaše postava nabude své vlastní podoby. Toto je třeba brát na vědomí!

18) NIKDO nemá automaticky doma zásobu veritasér, jedů ani baziliščích zubů. Pokud chcete používat například veritasérum, je třeba si ho pořídit či připravit v rámci hry a toto je třeba doložit print screenem, kdykoli o to admin požádá. Nedoložíte-li, nemáte!

20) NIKDO není chovatelem žádného magického tvora typu gryf, drak atd., pokud to jasně neuvede v životopise a pokud nedojde ke schválení adminem. Chov takového tvora podléhá povolení a registraci Odboru pro dohled nad kouzelnými tvory, pokud vaše postava o chov daného tvora odbor nepožádá, musí počítat s možností trestního stíhání.

21) Hráči dbají na to, aby chování postav bylo přiměřené jejich věku. Tzn. Děti se nebudou cicmat, osahávat a randit spolu hned v prvním ročníku.